Sysmex Nederland
Menu

Onze werkgebieden

We zijn altijd op zoek naar getalenteerde en gepassioneerde professionals om de toekomst van ons bedrijf mede vorm te geven. Je kunt jouw talent, ervaring en ideeën inbrengen bij o.a. de volgende werkgebieden:

Sales

Als Sales Engineer – Account Manager ben je verantwoordelijk voor het onderhouden van relaties met bestaande klanten en het werven van nieuwe klanten. Onze klanten zijn laboratoria of andere organisaties waar hightech analytische apparatuur gebruikt wordt. Vanuit onze Japanse filosofie staat de klant centraal, wat inhoudt dat een duurzame klantrelatie essentieel is.

De producten die je verkoopt zijn hightech analytische systemen. Deze oplossingen dragen bij aan verschillende doeleinden: van de diagnostiek in de gezondheidszorg tot aan de kwaliteitscontrole in de industrie. Als Sales Engineer – Account Manager ben je het eerste aanspreekpunt van de klant. Je bent niet alleen een belangrijke schakel in het verkooptraject, maar ook in het traject daarna. Je werkt nauw samen met een team van o.a. Product Applicatie Specialisten, Project/Product Managers, Field Service Engineers en de interne Business Partners.

Afhankelijk van de producten die je verkoopt werk je in Nederland en/of België of in een regio hiervan. Je bent voornamelijk op bezoek bij klanten. De overige tijd werk je vanuit thuis of ben je voor overleg op kantoor om te sparren met collega’s. Regelmatig ben je voor trainingen of meetings met onze leveranciers in het buitenland of op ons hoofdkantoor in Hamburg (Duitsland).

Field Service

Als Field Service Engineer werk je in de buitendienst en ben je verantwoordelijk voor het installeren, onderhouden en repareren van onze hightech analytische apparatuur. Nadat je een volwaardige training hebt gehad, ga je on the job de eerste handelingen verrichten. Daarna zal je steeds vaker alleen op pad gaan.

Voor de klant is jouw komst essentieel, jij zal zijn probleem trachten op te lossen. Het is juist die waardering die ervoor zorgt dat je met een voldaan gevoel naar huis rijdt.     

Je werkt voornamelijk op locatie bij klanten en vanuit thuis. Je hebt veel contact met collega's van planning, zij beheren namelijk jouw agenda en werkorganisatie. Je werkgebied is Nederland of België (of een regio hiervan). Omdat wij het belangrijk vinden dat jij toegang hebt tot alle benodigde kennis, volg jij regelmatig trainingen, die vaak in het buitenland plaatsvinden.

Product Application

Sysmex is een kennis bedrijf en wordt hiervoor ook enorm gewaardeerd in de markt. Als Product Applicatie Specialist ben je een belangrijke schakel binnen de organisatie. Jij beschikt namelijk over alle benodigde applicatie- en productkennis. Als er een nieuwe analyzer wordt geïnstalleerd, dan neem jij de klant bij de hand.  Hoe moet ik een meting verrichten? Hoe interpreteer ik een meetresultaat?  Om jouw kennis over te dragen geef jij op kantoor of op locatie trainingen aan analisten. Zo weet een analist waar hij of zij mee bezig is tijdens het analyseren van de monsters. Ook in het pre-sales traject ben je van toegevoegde waarde. Je beantwoordt applicatiegerichte vragen van klanten om ze een goed beeld te geven van onze oplossingen. De keuze van de klant hangt deels af van de kennis die wij in huis hebben. En die kennis ben jij!

Het werkgebied is heel Nederland of België (of een regio hiervan). Je werkt nauw samen met Sales, Project/Product management en Service. Een paar keer per jaar sta je op een beurs om te fungeren als kennisbank voor geïnteresseerden.

Customer Service

De medewerkers van Customer Service  zijn onmisbaar voor een soepel verloop van alle interne processen. Hierin zijn verschillende werkgebieden zoals orders, inkoop en planning, Wanneer er een project verkocht wordt, worden allerlei processen in gang gezet. Zo koop je als inkoper de benodigde artikelen bij leveranciers en als planner zorg je dat de juiste mensen beschikbaar zijn voor installatie. Doordat er allerlei factoren invloed hebben op de processen is het belangrijk om scherp te blijven en het overzicht te bewaren.

Je werkt zowel op kantoor als vanuit thuis. Je bent onderdeel van een team waarin je kan sparren. Je hebt contact met mensen uit de buitendienst zoals Sales Engineers en Accountmanagers, Field Service Engineers en Product Applicatie Specialisten. De klantentevredenheid hangt dan ook voor een belangrijk deel van jou af.

ICS

Het ICS team staat in voor de  koppeling van nieuw geïnstalleerde analytische apparatuur aan het ICT netwerk (veelal Windows) van de klant. Je werkt voornamelijk op locatie bij de klant en vanuit thuis. Je verzorgt telefonische support waarbij het o.a. gaat over het oplossen  van gemelde problemen, het controleren van de Sysmex Network Control System, het verlenen van nazorg na een upgrade en het aanmaken van documentatie (o.a. regeloverzichten, gebruikte IP-adressen en poorten). Ook verleen je ondersteuning door remote in te loggen bij klanten.  Het werkgebied is heel Nederland of België (of een regio hiervan).

Marketing

Het marketingteam is verantwoordelijk voor alle Sysmex marketingactiviteiten in Nederland en België. Online marketing is een belangrijk onderdeel van de dagelijkse werkzaamheden. Denk hierbij aan het beheren van social media of optimaliseren van onze website (SEO). Verder zet het team salescampagnes op en zorgen ze voor contentcreatie. Daarnaast is het team verantwoordelijk voor het organiseren van evenementen en het produceren van marketingmaterialen zoals brochures en roll-ups.

Als marketing officer ben je een schakel in het marketing team en werk je samen met collega’s van sales en applicatie. Je hebt contact met de marketingcommunicatieafdeling van ons hoofdkantoor in Hamburg. Je werkt  op kantoor en vanuit thuis. Regelmatig ben je onderweg naar een evenement of naar een klant voor een speciaal project. Soms ben je in Hamburg voor het opzetten van nieuwe marketingprojecten op EMEA-niveau.

Support

Niet alle werkgebieden hebben rechtstreeks betrekking op onze producten. Onze support afdelingen vormen de ruggengraat waardoor onze collega's in het veld zich kunnen concentreren op hun kerncompetenties. We hebben betrouwbare en toegewijde mensen nodig om ‘de thuisbasis te runnen’ en continu de doeltreffendheid en efficiëntie van onze processen op alle gebieden te verbeteren. Dit omvat Finance, IT, Facilities, Quality Management en Human Resources. Als onderdeel van deze teams help je de bal in beweging te houden - uitstekende service bieden is zowel intern als extern belangrijk. Intensieve interactie met het regionale hoofdkantoor en andere EMEA-filialen voor 'best practices' draagt ​​bij aan deze servicegerichte 'Sysmex-Spirit.

Copyright © Sysmex Europe GmbH. All rights reserved.
Personaliseer uw ervaring

Wij gebruiken cookies zodat u onze website optimaal kunt benutten en wij onze communicatie met u kunnen verbeteren. Wij baseren ons daarbij op uw selectie en gebruiken alleen de gegevens waarvoor u ons toestemming geeft.

* Kan de weergave van content en de gebruikerservaring beperken.
Details over cookies
Noodzakelijke cookies
Deze cookies helpen om onze website bruikbaar te maken door basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde delen van onze website te ondersteunen. Zonder deze cookies kan onze website niet goed functioneren.
Statistiekcookies
Deze cookies registreren hoe bezoekers interactief met onze website omgaan door anoniem informatie te verzamelen. Met deze informatie kunnen wij onze dienstverlening continu verbeteren.
Marketingcookies
Worden gebruikt om bezoekers op webpagina's te volgen. De bedoeling is om advertenties te tonen die relevant en aantrekkelijk zijn voor de individuele gebruiker en daarmee waardevol voor uitgevers en externe adverteerders.