Sysmex Nederland
Menu

Fragmented red blood cells (FRC*)

Sysmex analysers use the fluorescence flow cytometry method in the reticulocyte channel to measure fragmented red blood cells (FRC% and FRC#) as research parameters.

A specific area below the RBC area in the RET scattergram is used for identification of fragmented red blood cells. Due to the absence of nucleic acids in red blood cells the intensity of the measured side fluorescence signals (SFL) is extremely low. In addition, the high-angle forward scatter (FSC) is lower than that of intact red blood cells.


Fragmented red blood cells are generally the consequence of mechanical damage, usually in the context of turbulent blood flow or contact with a pathologically altered endothelium, the latter occurring most commonly in the microvasculature. These abnormal shear forces destroy the integrity of the red blood cells, producing cell remnants that appear as ‘helmets’ (cells with two tapered and hornlike projections on either end) and other odd shapes when viewed under a microscope.


* FRC% and FRC# are research parameters obtained in the RET channel on XN-Series and X-Class analysers (XT-4000i and XE-5000). Research parameters should not be used for in vitro diagnostics.


Copyright © Sysmex Europe GmbH. All rights reserved.
Personaliseer uw ervaring

Wij gebruiken cookies zodat u onze website optimaal kunt benutten en wij onze communicatie met u kunnen verbeteren. Wij baseren ons daarbij op uw selectie en gebruiken alleen de gegevens waarvoor u ons toestemming geeft.

* Kan de weergave van content en de gebruikerservaring beperken.
Details over cookies
Noodzakelijke cookies
Deze cookies helpen om onze website bruikbaar te maken door basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde delen van onze website te ondersteunen. Zonder deze cookies kan onze website niet goed functioneren.
Statistiekcookies
Deze cookies registreren hoe bezoekers interactief met onze website omgaan door anoniem informatie te verzamelen. Met deze informatie kunnen wij onze dienstverlening continu verbeteren.
Marketingcookies
Worden gebruikt om bezoekers op webpagina's te volgen. De bedoeling is om advertenties te tonen die relevant en aantrekkelijk zijn voor de individuele gebruiker en daarmee waardevol voor uitgevers en externe adverteerders.